W dniach 27-31.03.2014 r. grupa 26 uczniów z PG w Przelewicach wraz z opiekunkami p. R. Kozicką i p. R. Golczyk – Maksymiec uczestniczyła w wycieczce do Londynu organizowaną przez biuro Oriz ze Szczecina. Program wyjazdu był bardzo bogaty. Uczniowie mogli zobaczyć House of Prliament z jego wieżą i zegarem Big Ben, Westminster Abbey, Backingham Palace, twierdzę Tower of London czy London Eye oraz wiele innych, ciekawych obiektów. Mieli również okazję pospacerować po wiosennych już od dawna parkach Kensington Gardens, Hyde Park i St. James Park. Tamizę przekraczali na różne sposoby: mostami Tower Bridge, Millenium Bridge, Westminster Bridge, przejściem podziemnym pod rzeką a także górą- kolejką gondolową, z której roztaczał się piękny widok na miasto a szczególnie na The O2 Arena. Odwiedzili też muzea: British Museum, Natural History Museum, The Museum of Science i National Gallery, w których musieli znaleźć wyznaczone eksponaty i odpowiedzieć na związane z nimi pytania przygotowane wcześniej przez opiekunów. Śmiechu było co niemiara gdy trzeba było wykazać się znajomością języka angielskiego aby trafić do odpowiednich sal i odnaleźć wskazane obiekty. Ogromne wrażenie na wszystkich uczestnikach wycieczki zrobił zwiedzany stadion Wembley oraz interaktywne muzeum horroru London Dungeon. Dodatkową atrakcją dla dzieci były przeloty samolotem w obie strony oraz poruszanie się po mieście słynnym lodyńskim metrem. Pełni wrażeń, zmęczeni, cali i zdrowi wszyscy wrócili do domów. R. Kozicka RELACJE UCZNIÓW Wycieczka do Londynu była ciekawym doświadczeniem. Mieliśmy okazję poznać kulturę i historię Anglików, a także niektóre z ich obyczajów. W ciągu pięciu dni zobaczyliśmy najważniejsze zabytki znajdujące się w Londynie. Najbardziej spodobała mi się wizyta w London Dungeon – interaktywnym muzeum horrorów. Zwiedzanie go było dopełnione niezwykle ciekawymi opowieściami, jakimi uraczyli nas aktorzy tam pracujący. Oprócz tego, ogromne wrażenie wywarły na mnie odwiedziny w Natural History Museum – znajduje się tam wiele ciekawych wystaw i eksponatów, jak np. szkielet dinozaura, czy też symulator trzęsienia ziemi. Uważam, że wyjazd był udany. Weronika Kupisz IIIb Podczas pobytu w Londynie dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy. Przede wszystkim mieliśmy możliwość zapoznania się z panującą w tym mieście kulturą, a także zobaczenia mnóstwa zabytków i miejsc, mających dużą wartość historyczną. Relacje między uczniami były bardzo dobre. Również dzięki naszemu przewodnikowi- Panu Piotrowi- atmosfera podczas zwiedzania była wspaniała. Miłą niespodzanką dla nas był przejazd wyciągiem nad rzeką, jak i też przejście pod nią na drugą stronę. Posiłki, które zostały nam zapewnione, pochodziły z różnych zakątków świata, czyli górowała różnorodność i każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Niezwykłą atrakcją były zakupy na targu. Wielkim przeżyciem okazało się London Dungeon. W tym muzeum horroru można było się przerazić, ale także pośmiać. W trzech muzeach zorganizowane zostały konkursy, dzięki którym uczyliśmy się szukać informacji oraz dogadywać z Londyńczykami w języku angielskim. Reasumując, rozrywki było co nie miara. Ból nóg trochę doskwierał, ale było warto. Myślę, że powinno się odbywać więcej wycieczek tego typu, by pomóc uczniom w poznawaniu świata. Eliza Machała IIIc Będąc na wycieczce w Londynie odwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc. Każde z nich dostarczało nam nowych informacji oraz pomagało zapoznać się z kulturą obcych krajów. Braliśmy czynny udzial w życiu mieszkańców Londynu. Chociaż przez krótki czas mogliśmy poczuć się jak oni. W ten sposób dowiedzieliśmy się, z czym wiąze się życie w tak wielkim mieście. Mieliśmy możliwość spróbowania tradycyjnych dań angieskich oraz skosztowania kuchni chińskiej. Podczas czterech dni pobytu w tym malowniczym mieście udało nam się zwiedzić niemal wszystkie znane zabytki oraz punkty, w których znajdowały się rozmaite atrakcje, dostarczające nam niezapomnianych wrażeń. Jednym z takich miejsc było interaktywne muzeum horroru – London Dungeon. Warto wspomnieć o wizytach w muzeach oraz galerii narodowej, w których przeprowadzone zostały „mini konkursy” wiedzy na temat znajdujących się w nich zabytków bądź obrazów. Wyniki z tych zmagań zostały zsumowane, a poszczególne osoby dostały dodatkowe oceny z języka angielskiego oraz drobne upominki. Uważam, że jest to dobry sposób na kształcenie umiejętności samodzielnego zdobywania informacji oraz integracji z innymi uczniami poprzez częściową pracę w grupach. Podsumowując, chciałbym dodać, iż my – uczniowie mieliśmy zbyt mało czasu wolnego, a harmonogram wycieczki był zbyt napięty. Myślę, że przy kolejnym wyjeździe można byłoby to poprawić :) Ta wycieczka była naprawdę super! Z miłą chęcią wziąłbym w niej ponownie udział. Wiktor Korol IIIa